Čo ak je pravda, že časť odchádzajúcej, aj novej garnitúry, je infikovaná koronavírusom?

16. marca 2020, petersvec, Nezaradené

Včera mi volal niekto, koho mám údajne poznať. Nie je to po prvý raz. Utajené číslo, začínajúc familiárnym oslovením, tykaním. Máme sa poznať roky a pritom neviem, o koho ide. Hneď spustil, že tiež je v exile, nemá sa ako vrátiť (žeby kolega?), ale že má bombovú správu. Išiel ako raketa. Vraj či viem, že veľká časť našich vládcov, aj bruselských diktátorov (evidentne číta moje blogy) je infikovaná. Ešte to stihol špecifikovať, vraj ide aj o vládu, aj o budúcu koalíciu, aj o (podľa neho) veľa poslancov, aj o europoslancov, aj o eurokomisiu. Hneď nato bolo spojenie prerušené. Ani som nestihol položiť otázky. Nemám dôkazy, len inšpiráciu. Tak som sa sám seba spýtal základnú prognostickú otázku: Čo AK je to pravda?!

Pochopiteľne, hneď som hľadal indície na internete, hlavne v tzv. mienkotvornej časti. Nič. Ale indície pre analytika existujú. Súvisia s veľmi nezodpovedným a ignorantským postojom k ohrozeniu koronavírusom. Dosluhujúca vláda sa s krízovým štábom a Bezpečnostnou radou štátu celé dni stretávala v uzatvorených miestnostiach bez akejkoľvek ochrany. Vznikajúca koalícia robila presne to isté. Určite sa stretávali aj budúci poslanci navzájom. Ak čo len jeden člen bol infikovaný, pri takom ignorantskom prístupe sa nákaza mohla veľmi rýchlo šíriť.

Ešte jedna indícia má mimoriadne vysokú vypovedaciu a analytickú hodnotu. Totiž už sa prevalilo, že pri plánovaní masívneho cvičenia NATO sa nakazila vysoká generalita zo štátov NATO, asi aj z veliteľstiev NATO. Mám za sebou veľké množstvo podobných cvičení a viem ako prebiehajú prípravné konferencie. Vôbec ma neprekvapuje výsledok. Prekvapuje a šokuje ma niečo úplne iné. Prídem k tomu.

Z celého správania politikov mi už dnes svitá jeden analytický záver. Oni určite dostávali spravodajské informácie o šírení a nebezpečnosti vírusu. Ale oni týmto informáciám vôbec, ale vôbec nerozumeli. Nevedeli, čo im spravodajcovia hovoria. Nevedeli domyslieť súvislosti. Nevedeli myslieť štátnicky, predvídavo. Ani náznakom. Že analytické schopnosti nemala odkiaľ získať hradná pani, to sa dá pochopiť. Menšina si na hrad vyslala totálnu amatérku bez najmenších politických kvalifikácií. A spoliehali sa na jej poradenkov. Aspoň časť z nich tie veci v rukách mala (možno protiprávne), ale evidentne správam rozumeli ako hus pivu. Aj tí z nich, ktorí roky púšťali bohorovné „strategické“ komentáre v údajne mienkotvorných médiách. Rovnako sa to týka dosluhujúceho premiéra, aj jeho štandardného prívesku, dosluhujúcej ministerky vnútra. Tragédia.

Z konania svetového vrcholu generality, na ktorej pleciach má ležať bezpečnosť západnejšej časti celej severnej pologule, vyplýva ešte hrôzostrašnejší záver. Totiž ani oni nevedeli vyhodnotiť vážne ohrozenia. Buď nedostávali spravodajské výstrahy, alebo im vôbec nerozumeli. Jedno horšie ako druhé. Pre nás všetkých, pre národy, ktoré zastupujú. Napokon museli začať dvíhať prst analytici, vyhnaní do alternatívnych médií, ktorí nedisponujú inými, ako verejne dostupnými zdrojmi. Robili sme to dlhé týždne predtým, ako sa začali prebúdzať politici, vládcovia. Zaujímavé je, ako zareagovali vládcovia dvoch veľkosťou úplne rozdielnych štátov: Ruska, stále štátu s najnižším počtom nakazených v prepočte na obyvateľa; aj Singapuru, s výrazným pohybom ľudí a tovarov s Čínou. Obidve sú „regulované demokracie“, ale v obidvoch evidentne vládcovia vedia narábať s týmto typom informácií. Evidentne sú kvalifikovaní.

Vrátim sa k pôvodnej inšpirácii. Čo ak je pravda, čo je zatiaľ informácia hodná známeho „rádia Jerevan“? Nuž, v prvom rade budú musieť ísť všetci do karantény. Spolu s nimi aj tí vysokí úradníci, s ktorými sa nutne museli stretávať. Teda celé vedenie ministerstiev. Časť z nich môže byť ohrozená aj na životoch, môžu byť vyslaní na jednotky intenzívnej starostlivosti. Spolu s ich „generalitou“. Možno bude paralyzovaná celá dosluhujúca vláda, celý krízový štáb, celá Bezpečnostná rada, celá prezidentská kancelária. Veď dlho sa stretávali líčko pri líčku, bez ochrany. Na očiach verejnosti, na očiach svojich poddaných, ktorí si brali príklad. A časť z tých menej osvietených a predvídavých poddaných bola inšpirovaná. Využila ponuky lacnej lyžovačky. Iná časť poslala svojich infikovaných vnukov, aby infikovali zraniteľných starých rodičov. Veď ide iba o iný typ chrípky. Nezabúdajme na jeden fakt, že celosvetovo majú medzi nakazenými, vo vzťahu k počtom, najvyšší podiel práve politici. Brutálne vyjadrené: sú nadpriemerne „zastúpení“.

Môžeme si povedať: aké šťastie, že máme za sebou voľby. Síce zasadnutie nastupujúceho parlamentu je zvolané na piatok. Ale čo ak je len časť z poslancov infikovaná? Tiež sa celé dlhé dni nesprávali zodpovedne. Je rozumné sa stretnúť v tradičnom formáte? Pritom potreba funkčného parlamentu je nesporná. Po ňom aj novej, funkčnej vlády. Mimoriadna situácia si môže a bude vyžadovať mimoriadne zákonodarné opatrenia. Novú legislatívu, nové predpisy, parlamentnú podporu svojej novej vlády. Nikto to za nich neurobí. Majú vládcovia alternatívny plán? Najmä keď odmietajú alternatívu a výstrahy alternatívnych médií dlho ostentatívne ignorovali? Ako sa ukazuje, termín volieb nám tentoraz veľmi nevyšiel.

Nie sme v tom sami. Aj taký Izrael má nový parlament a vládu. Ale zároveň má jednu výhodu: ich vláda a parlament vedia presne, čo sú národno-štátne záujmy štátotvorného národa. Oni majú len legálnych a teda svojich migrantov. Oni majú špičkové ozbrojené sily, mohutné zálohy, kvalitnú ochranu hraníc, vrátane plotov. A oni nečakajú na posvätenie akéhokoľvek opatrenia Bruselom. Disponujú suverenitou, aj zvrchovanosťou, aj rozhodnosťou. Na rozdiel od nás.

My, poddaní, môžeme len dúfať a čakať. Že v desaťstranovom pláne mysleli aj na takéto „banality“. A že budú hneď fungovať ako perfektne nastavené hodinky. Inak nám pán Boh pomáhaj. Nuž, ale máme, čo sme si navolili. Vládna koalícia bude aj pri ústavnej väčšine reprezentovať len hlboko podpolovičnú menšinu voličov, presne 29,4% oprávnených voličov. Nebolo by múdre aspoň v čase krízy zahodiť ideologickú nenávisť a vládnuť reprezentovaním tej časti národa, ktorá zvolila súčasný parlament? Lebo celý zvolený parlament, vrátane opozície, reprezentuje pri vysokom prepade hlasov len 46,5% oprávnených voličov. Neštandardná situácia si žiada neštandardné metódy, prístupy a riešenia.

Berte to ako môj skromný príspevok do hľadania ciest, ako optimalizovať výsledky krízy a napraviť doterajšie už evidentné hrubé pochybenia. Pritom rešpektujem, že nejako sa rozhodnúť musí len ten, kto má riadenie v rukách. Ako profesionálny dopravný pilot so 40 ročnou praxou, z toho 35 rokov kapitánskou, by som všeobecne, aj špecificky o riadení a prístupoch pri riešení núdzových situácií azda niečo mohol vedieť. Nuž a všetci dúfajme, že správa z nadpisu je len kačica.