Založ si blog

Predvolebná lekcia zo stratégie: Formovanie dôstojníkov 11. Blahoslavení chudobní duchom presadili deformu systému.

Cieľom Programu výcviku a vzdelávania dôstojníkov bola podľa koncepcie príprava dôstojníkov so širokým rozsahom vzdelania, ktorí sú lídrami a manažérmi a ktorí: a) majú technické, taktické a líderské schopnosti, vedomosti, vystupovanie a správanie, b) poznajú štruktúru, vybavenie, výzbroj a fungovanie ozbrojených síl, c) preukazujú vodcovské a osobnostné kvality, akými sú sebavedomie, osobnostná integrita, rýchly, logický a kritický úsudok, tvorivé myslenie, zmysel pre zodpovednosť, disciplínu, angažovanosť, kultivované spoločenské vystupovanie a vojenské správanie, d) sú schopní operovať v komplexnom, neurčitom a rýchlo sa meniacom prostredí, e) dokážu pôsobiť v efektívnych tímoch, rýchlo vytvoriť a riadiť funkčné tímy v prostredí neustálych organizačných a technologických premien, f) dokážu vziať na seba riziko, tvorivo riešiť nečakané situácie a vznikajúce problémy. Potenciál na tieto predpoklady mal zistiť výber.

Ako ukazujú prakticky všetci autori názorov na kvality vojenských lídrov, mimoriadny význam má najmä osobná fyzická aj duševná odvaha, tvorivosť a schopnosť rozumne riskovať. Toto si mnohé civilné, akademické, ani vedecké funkcie a teda osobnosti nevyžadujú.

Cieľom Programu výcviku a vzdelávania dôstojníkov bola podľa koncepcie príprava dôstojníkov so širokým rozsahom vzdelania, ktorí sú lídrami a manažérmi a ktorí: a) majú technické, taktické a líderské schopnosti, vedomosti, vystupovanie a správanie, b) poznajú štruktúru, vybavenie, výzbroj a fungovanie ozbrojených síl, c) preukazujú vodcovské a osobnostné kvality, akými sú sebavedomie, osobnostná integrita, rýchly, logický a kritický úsudok, tvorivé myslenie, zmysel pre zodpovednosť, disciplínu, angažovanosť, kultivované spoločenské vystupovanie a vojenské správanie, d) sú schopní operovať v komplexnom, neurčitom a rýchlo sa meniacom prostredí, e) dokážu pôsobiť v efektívnych tímoch, rýchlo vytvoriť a riadiť funkčné tímy v prostredí neustálych organizačných a technologických premien, f) dokážu vziať na seba riziko, tvorivo riešiť nečakané situácie a vznikajúce problémy. Potenciál na tieto predpoklady mal zistiť výber.

Ako ukazujú prakticky všetci autori názorov na kvality vojenských lídrov, mimoriadny význam má najmä osobná fyzická aj duševná odvaha, tvorivosť a schopnosť rozumne riskovať. Toto si mnohé civilné, akademické, ani vedecké funkcie a teda osobnosti nevyžadujú.

Organizácia vzdelávania a výcviku dôstojníkov

Z organizačného hľadiska koncept navrhoval, že vzdelávanie a výcvik rozhodujúcej väčšiny dôstojníkov pre potreby ozbrojených síl budú realizované na jedinej ustanovizni, ktorá mala vzniknúť podľa návrhu zákona v prípade jeho schválenia pod názvom Národná akadémia obrany. Mala to byť unikátna inštitúcia s unikátnou štruktúrou a sama osebe nemala byť vysokou školou podľa príslušného zákona.
Národná akadémia obrany (NAO) sa mala skladať z dvoch hlavných zložiek: z vysokej školy s názvom Akadémia ozbrojených síl (AOS) a z nevysokoškolskej inštitúcie s názvom Centrum kariérneho rozvoja (CKR). Účelom takejto organizačnej štruktúry bolo dať pod jedného VELITEĽA (za žiadnych okolností nie pod rektora, a už vôbec nie pod taký nezmysel aký sa používal: veliteľ-rektor), zodpovednosť za profesionálny a líderský rozvoj celého profesionálneho dôstojníckeho zboru, od kadetov cez dôstojníckych zástupcov, až po generálov. Obidve inštitúcie by boli maximálne integrované. Poddôstojníci mali mať vlastný systém prípravy.
Už v čase prípravy lobisti, intrigáni, deformátori a nesmierne neosvietení ľudia, ktorí organizovane zabraňovali procesu reformy, lebo ho nepochopili a nechceli pochopiť dosiahli časť svojich zámerov. Pod tieňom slávnej vety docenta práva: „nie je možné zmeniť zákon, lebo to nedovoľuje zákon“ bolo nutné urobiť kompromis a vysokú školu (AOS) oddeliť od vojenskej výcvikovo-vzdelávacej inštitúcie (NAO). Tým neplánovane a v príkrom rozpore s koncepčnými požiadavkami vznikli na jednom dvore dve inštitúcie. Jedna, tá pre rezort menej dôležitá, ba nepodstatná (vysokoškolská), pod vedením rektora. A druhá, tá pre rezort, reformu a zmenu KRITICKY dôležitá, pod vedením kariérne rotujúceho vojaka-bojovníka, veliteľa (maximálne 3 roky vo funkcii).
O pár rokov neskôr tí najprimitívnejší deformátori reformy presvedčili extrémne nekompetentných a nemúdrych politikov, aby výcvik podriadili pod vysokú školu (AOS) a zrušili to, čo bolo KRITICKY dôležité (NAO) nazvanú po maršalovi Andrejovi Hadíkovi. Zatiaľ v histórii samostatného Slovenska to najmenej múdre a najmenej premyslené rozhodnutie so závažnými dôsledkami: dôstojníckym zborom znovu formovaným podľa zdedených princípov, pre zdedené myslenie a nie pre budúce požiadavky.
Nemajme obavy, oni (deformátori) nechápu čo spôsobili, ako hrubo poškodili Slovensko, akú závažnú sabotáž na zníženie obranyschopnosti vlasti spáchali, lebo nechcú. Sú blahoslavení, lebo im podľa biblie bude patriť kráľovstvo nebeské. Aspoň nejaký úžitok. Pod lobistickým tlakom a z dôvodu zdedeného rigidného myslenia v rámci schvaľovacích prvkov teda tento americký model nebolo možné realizovať v pôvodnej verzii. Tým sa vytvorili podmienky na to, aby sme si v budúcnosti osvojili oveľa úspornejší model bez poskytovania vysokoškolského vzdelania na pôde rezortu. Model, ktorý som osobne od začiatku preferoval.
Aj zámerom tejto série blogov je prispieť do eliminácie nepodloženého a nemúdreho sebapodceňovania malých národov. So záujemcami rád rozviniem diskusiu pri pamätníku porážky nafúkanej presily dobových výpalníkov nahnevanými slovensko-uhorskými sedliakmi vo Vozokanoch, najbližšie pred voľbami 16. februára o 11:00, potom každoročne vždy poslednú augustovú nedeľu. Vrátane 30. augusta 2020.
Pokračovanie v nasledujúcej časti.
Ing. Peter ŠVEC, p.s.c., RCDS, plk. gšt. v.v., bývalý ZNGŠ pre operácie, šéf špeciálnych síl a GR sekcie vojenského vzdelávania MO SR

Organizácia vzdelávania a výcviku dôstojníkov

Z organizačného hľadiska koncept navrhoval, že vzdelávanie a výcvik rozhodujúcej väčšiny dôstojníkov pre potreby ozbrojených síl budú realizované na jedinej ustanovizni, ktorá mala vzniknúť podľa návrhu zákona v prípade jeho schválenia pod názvom Národná akadémia obrany. Mala to byť unikátna inštitúcia s unikátnou štruktúrou a sama osebe nemala byť vysokou školou podľa príslušného zákona.

Národná akadémia obrany (NAO) sa mala skladať z dvoch hlavných zložiek: z vysokej školy s názvom Akadémia ozbrojených síl (AOS) a z nevysokoškolskej inštitúcie s názvom Centrum kariérneho rozvoja (CKR). Účelom takejto organizačnej štruktúry bolo dať pod jedného VELITEĽA (za žiadnych okolností nie pod rektora, a už vôbec nie pod taký nezmysel aký sa používal: veliteľ-rektor), zodpovednosť za profesionálny a líderský rozvoj celého profesionálneho dôstojníckeho zboru, od kadetov cez dôstojníckych zástupcov, až po generálov. Obidve inštitúcie by boli maximálne integrované. Poddôstojníci mali mať vlastný systém prípravy.

Už v čase prípravy lobisti, intrigáni, deformátori a nesmierne neosvietení ľudia, ktorí organizovane zabraňovali procesu reformy, lebo ho nepochopili a nechceli pochopiť dosiahli časť svojich zámerov. Pod tieňom slávnej vety docenta práva: „nie je možné zmeniť zákon, lebo to nedovoľuje zákon“ bolo nutné urobiť kompromis a vysokú školu (AOS) oddeliť od vojenskej výcvikovo-vzdelávacej inštitúcie (NAO). Tým neplánovane a v príkrom rozpore s koncepčnými požiadavkami vznikli na jednom dvore dve inštitúcie. Jedna, tá pre rezort menej dôležitá, ba nepodstatná (vysokoškolská), pod vedením rektora. A druhá, tá pre rezort, reformu a zmenu KRITICKY dôležitá, pod vedením kariérne rotujúceho vojaka-bojovníka, veliteľa (maximálne 3 roky vo funkcii).

O pár rokov neskôr tí najprimitívnejší deformátori reformy presvedčili extrémne nekompetentných a nemúdrych politikov, aby výcvik podriadili pod vysokú školu (AOS) a zrušili to, čo bolo KRITICKY dôležité (NAO) nazvanú po maršalovi Andrejovi Hadíkovi. Zatiaľ v histórii samostatného Slovenska to najmenej múdrenajmenej premyslené rozhodnutie so závažnými dôsledkami: dôstojníckym zborom znovu formovaným podľa zdedených princípov, pre zdedené myslenie a nie pre budúce požiadavky.

Nemajme obavy, oni (deformátori) nechápu čo spôsobili, ako hrubo poškodili Slovensko, akú závažnú sabotáž na zníženie obranyschopnosti vlasti spáchali, lebo nechcú. Sú blahoslavení, lebo im podľa biblie bude patriť kráľovstvo nebeské. Aspoň nejaký úžitok. Pod lobistickým tlakom a z dôvodu zdedeného rigidného myslenia v rámci schvaľovacích prvkov teda tento americký model nebolo možné realizovať v pôvodnej verzii. Tým sa vytvorili podmienky na to, aby sme si v budúcnosti osvojili oveľa úspornejší model bez poskytovania vysokoškolského vzdelania na pôde rezortu. Model, ktorý som osobne od začiatku preferoval.

Aj zámerom tejto série blogov je prispieť do eliminácie nepodloženého a nemúdreho sebapodceňovania malých národov. So záujemcami rád rozviniem diskusiu pri pamätníku porážky nafúkanej presily dobových výpalníkov nahnevanými slovensko-uhorskými sedliakmi vo Vozokanoch, najbližšie pred voľbami 16. februára o 11:00, potom každoročne vždy poslednú augustovú nedeľu. Vrátane 30. augusta 2020.

Pokračovanie v nasledujúcej časti.

Ing. Peter ŠVEC, p.s.c., RCDS, plk. gšt. v.v., bývalý ZNGŠ pre operácie, šéf špeciálnych síl a GR sekcie vojenského vzdelávania MO SR

Formovanie dôstojníkov 14. Vojenská akadémia nesmie produkovať zliberalizované a zhumanizované bábovky.

19.02.2020

V tomto pokračovaní sa najskôr pozrieme na tú časť formovacieho procesu, ktorej produktom má byť skutočný dôstojník, vojak-patriot, slovenský vlastenec. Ako už z názvu vyplýva, nemôžeme viac »

Predvolebná lekcia zo stratégie: Formovanie dôstojníkov 13. Môže mať akademické vzdelanie kvalitu v prostredí akademickej neslobody a teroru politickej korektnosti?

18.02.2020

V predchádzajúcej časti sme si položili legitímnu otázku, či môže byť garant akademickej slobody – rektor, zároveň veliteľom? Z toho vyplýva aj odvodená logická otázka, či môže byť viac »

Nenechajme si deformovať naše dejiny. Stretnutie pri pamätníku víťaznej bitky slovensko-uhorských domobraneckých roľníkov.

17.02.2020

Suverenisti, ktorým nie je jedno, ako bude napredovať Slovensko a v akom stave ho zanecháme našim potomkom, sa 16. februára predpoludním zišli na mieste, kde sa v roku 1652 odohrala prvá víťazná viac »

Bela Bugar, Bugár,

Most-Híd nevstúpi do koalície s ĽSNS ani so Smerom, sľubuje Bugár

20.02.2020 10:01

Strana chce podľa Bugára presadzovať zmeny na očistu justície či prokuratúry.

ide o pravdu, hrnko, heger

Ide o Pravdu s Hrnkom a Hegerom: O 13. dôchodkoch aj o Matovičovom majetku

20.02.2020 09:55, aktualizované: 10:57

Pozrite si zaujímavý duel poslancov, Antona Hrnku (SNS) a Eduarda Hegera (OĽaNO) v diskusii Ide o pravdu.

tomáš, matovič

Poslanci za PS/Spolu uvoľnili rečnícky pult, rokovanie sa začalo

20.02.2020 08:29, aktualizované: 10:37

Poslanci Národnej rady SR (NR SR) dnes budú rokovať o návrhoch zákonov k sociálnym opatreniam, diaľničným známkam a k Istanbulskému dohovoru.

Grenell

Trump vymenuje ambasádora v Nemecku za riaditeľa tajných služieb

20.02.2020 07:15

Proti Trumpovmu rozhodnutiu vymenovať Grenella sa už stihli ozvať kritici, ktorí tvrdia, že miesto by mal obsadiť niekto, kto má väčšie skúsenosti so spravodajskými službami.

petersvec

Bez nacionalizmu, čiže vlastenectva, je každý politik len príživník z peňazí platcov daní a každý vojak len vešiak na uniformu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 99
Celková čítanosť: 146488x
Priemerná čítanosť článkov: 1480x

Autor blogu

Kategórie