Maximálna miera suverenity Slovenska, podmienka prosperity národa.

29. júla 2020, petersvec, Nezaradené

Absolútna suverenita malých štátov je nemožná. Podmienkou obnovenia našej prosperity po devastačných neúmerných opatreniach nevládcov a protištátnikov je vykonanie opatrení na zabezpečenie maximálnej miery suverenity Slovenska. Obrátilo sa na mňa množstvo ľudí s otázkou, kde by mohli nájsť niečo, kde je problém suverenity spomenutý. Prvý dokument sme my, skutoční hrdinovia vojenského a politického zápasu o suverenitu našej vlasti, publikovali už v novembri 2017 zverejnením dokumentu s názvom „Nitrianska deklarácia“ (www.nitrianskadeklaracia.sk). Koncom júla som publikoval blog, v ktorom bol problém suverenity zhrnutý tak, aby bol zrozumiteľný pre laickú verejnosť (https://petersvec.blog.pravda.sk/2020/07/21/ked-sa-zo-sceny-vytratia-hrdinovia-nastupuju-klauni/).

Najskôr som argumentačne zdôvodnil, prečo treba povedať jasné nie nielen dlhovej únii, ale tiež nástrojom na ochranu jej dodržiavania pred potenciálnymi rebelmi. Lebo ide o podriadenie národov a vytvorenie závislosti. Nástrojom na ochranu cudzích veriteľov sú cudzie vojenské základne. Nielen základne NATO. Preto nesmieme dovoliť ani EuroWehrmacht, ktorého základne u nás by boli vnútornou vecou oligarchického vedenia superštátu EÚ. Práve superštát, čiže „federácia“ s názvom EÚ, by vytvorením už spoločnej obrany (o to skôr jednotnej obrany) získala jeden z chýbajúcich pilierov štátnosti. Ide o suverenitu.

Zopakujem teda obsah, týkajúci sa pilierov resp. faktorov suverenity štátov. Popri piatich faktoroch suverenity, ktoré geopolitici bežne poznajú, existujú ďalšie faktory suverenity. Začal som štandardnou päťkou pilierov: (1) Územná suverenita, vyjadrená uznaním štátnych hraníc a symbolov štátnosti; (2) Ekonomická suverenita; (3) Zahranično-politická suverenita, označovaná aj ako diplomatická; (4) Vojenská suverenita, pre veľké štáty vyjadrená schopnosťou odraziť agresora a schopnosťou presadiť vojenským potenciálom ekonomické a zahranično-politické zámery; (5) Kultúrno-hodnotová suverenita. Tieto môžu byť v rôznych „školách“ geopolitiky nazvané mierne odlišne.

Pozrime sa teraz na doplnkovú sedmičku podľa záverov autora tohto textu: (1) Mediálna suverenita; (2) Kyberneticko-informačná suverenita; (3) Bankovo-menová suverenita (podľa autora ide o samostatný pilier od ekonomickej, aj keď finančno-menová je determinantom maximálnej ekonomickej suverenity); (4) Substitučná suverenita, v zabezpečení základných životných potrieb (voda, jedlo, teplo, bývanie, odev, čistota, zdravie); (5) Ochranársko-záchranárska suverenita (týka sa vnútornej bezpečnosti, teda ozbrojených a záchranných zborov); (6) Sociálno-daňová suverenita (znovu oddelená od ekonomickej suverenity); (7) Legislatívno-súdna suverenita.

Absolútna vojenská suverenita je pre malé štáty nemožná, lebo táto je v chápaní veľmocí aj schopnosťou vynútiť si svoje diplomatické (zahranično-politické) ciele, teda schopnosť viesť intervenčné vojny. V mnohých prípadoch ide o agresiu. O to malým štátom nemôže ísť. Existencia malých štátov a odmietanie superštátov je potom výrazným faktorom zaručenia kontinentálnej bezpečnosti. Na agresívne intervenčné vojny si trúfajú len veľké štáty, teda vojenské veľmoci. Nech nás nemýli, že svoje zámery si nechávajú kryť účasťou malých satelitných poskokov.

Čiastočná vojenská suverenita je možná. Čiastočná vojenská suverenita neznamená schopnosť obrániť si štátnosť a územnú celistvosť pred všetkými typmi ohrození. Pre malý štát už schopnosť ubrániť si suverenitu pred určitými typmi ohrození znamená čiastočnú suverenitu. Za minimum je možné považovať schopnosť ubrániť si územnú celistvosť proti susedmi, ktorí sa netaja územnými nárokmi. Je to aj schopnosť povedať NIE cudzím základniam.

Nezriadením záloh ani 15 rokov po získaní samostatnosti sme túto schopnosť výrazne eliminovali už v roku 2005. Pre šarlatánstvo, nekvalifikovanosť politikov, aj silových rezortov. Doplnenú o neschopnosť, nekvalifikovanosť a neraz iba obyčajnú zbabelosť celej generality. Všetci od tej doby až podnes. A nech sa láskavo neurážajú, ale publikujú dôkazy, každý za seba, že sa ozývali. Vtedy sa ich to týkať nebude. Ostatní si zaslúžia len minimálny rešpekt, lebo tak politici, ako aj generalita svojou pasivitou a ignoráciou nezriadením silných aktívnych a pasívnych záloh škodili štátnosti, oslabovali jej vojenský pilier.

Na porovnane som uviedol, že ozbrojené sily USA majú 1 milión 370 tisíc aktívnych vojakov a 850 tisíc rezervistov. To by pri 13,5 tisíc vojsk Slovenska zodpovedalo veľkosti 8400 rezervistov, teda aktívnych a pasívnych záloh z bývalých aktívnych vojakov s praxou. V Spojenom kráľovstve dnes dopĺňa 150 tisíc profesionálov 45 tisíc rezervistov. Nehovoriac o Švajčiarsku, kde pri 9200 profesionáloch majú 140 tisíc vycvičených vojsk. Veci o zálohách som publikoval.

Úplná zahranično-politická suverenita je pre malé štáty prakticky nemožná už z dôvodov neschopnosti presadiť si svoje zámery vojenským krytím. Rovnako úplná ekonomická suverenita je pre malé štáty prakticky vylúčená, pretože ani jeden štát nie je schopný vyrábať všetko a nedokáže byť ani surovinovo, ani technologicky nezávislým. Maximálna miera ekonomickej suverenity je pre každý štát definovaná inak. Prinajmenšom schopnosťou vyrábať základné veci pre prípad dlhodobého krízového stavu, ale tiež dispozíciou domácej výroby, od ktorej sú závislí dodávatelia iných základných artiklov. Krízový stav môže byť spôsobený aj sankciami a inými nástrojmi vydierania.

Maximálna miera kultúrno-hodnotovej suverenity je dnes pre väčšinu štátov zúžená na schopnosť odmietnuť vnucované cudzie hodnoty a ideológie, na ochranu svojho jazykovo-kultúrneho priestoru, národného školstva a knižného trhu. V tej druhej oblasti Slovensko dlhodobo výrazne zlyháva predovšetkým z dôvodu rozsiahlej miery zapredanectva výraznej časti humanitnej inteligencie. Tá naša je existenčne korumpovaná takým smerom, aby podporovala cudzie kultúrno-hodnotové záujmy, namiesto záujmov ochrany, zachovania unikátnosti, svetovo-dedičskej rovnocennosti. Kultúrno-hodnotové pohlcovanie neraz páchajú zdanliví spojenci a priatelia. Ide o rozširovanie trhového priestoru, kolonizáciu.

Mediálnu, kyberneticko-informačnú a bankovo-menovú suverenitu Slovensko politickou sabotážou prakticky kompletne stratilo. Vo veľkej miere sme nerozvážnou privatizáciou a výpredajom stratili aj substitučnú suverenitu, proces jej likvidácie pokračuje. Zatiaľ sme si zachovali vysokú mieru ochranársko-záchranárskej, aj sociálno-daňovej suverenity. Legislatívno-súdnej sa nerozvážne vzdávame. Riešenie? Odstráňme klaunov, vráťme na piedestál hrdinov.

Autor je bývalý poslanec SĽ bývalého FZ ČaSFR za SNS, čiže spoluotec štátnosti