Založ si blog

Predvolebná lekcia zo stratégie: Formovanie dôstojníkov 11. Blahoslavení chudobní duchom presadili deformu systému.

Cieľom Programu výcviku a vzdelávania dôstojníkov bola podľa koncepcie príprava dôstojníkov so širokým rozsahom vzdelania, ktorí sú lídrami a manažérmi a ktorí: a) majú technické, taktické a líderské schopnosti, vedomosti, vystupovanie a správanie, b) poznajú štruktúru, vybavenie, výzbroj a fungovanie ozbrojených síl, c) preukazujú vodcovské a osobnostné kvality, akými sú sebavedomie, osobnostná integrita, rýchly, logický a kritický úsudok, tvorivé myslenie, zmysel pre zodpovednosť, disciplínu, angažovanosť, kultivované spoločenské vystupovanie a vojenské správanie, d) sú schopní operovať v komplexnom, neurčitom a rýchlo sa meniacom prostredí, e) dokážu pôsobiť v efektívnych tímoch, rýchlo vytvoriť a riadiť funkčné tímy v prostredí neustálych organizačných a technologických premien, f) dokážu vziať na seba riziko, tvorivo riešiť nečakané situácie a vznikajúce problémy. Potenciál na tieto predpoklady mal zistiť výber.

Ako ukazujú prakticky všetci autori názorov na kvality vojenských lídrov, mimoriadny význam má najmä osobná fyzická aj duševná odvaha, tvorivosť a schopnosť rozumne riskovať. Toto si mnohé civilné, akademické, ani vedecké funkcie a teda osobnosti nevyžadujú.

Cieľom Programu výcviku a vzdelávania dôstojníkov bola podľa koncepcie príprava dôstojníkov so širokým rozsahom vzdelania, ktorí sú lídrami a manažérmi a ktorí: a) majú technické, taktické a líderské schopnosti, vedomosti, vystupovanie a správanie, b) poznajú štruktúru, vybavenie, výzbroj a fungovanie ozbrojených síl, c) preukazujú vodcovské a osobnostné kvality, akými sú sebavedomie, osobnostná integrita, rýchly, logický a kritický úsudok, tvorivé myslenie, zmysel pre zodpovednosť, disciplínu, angažovanosť, kultivované spoločenské vystupovanie a vojenské správanie, d) sú schopní operovať v komplexnom, neurčitom a rýchlo sa meniacom prostredí, e) dokážu pôsobiť v efektívnych tímoch, rýchlo vytvoriť a riadiť funkčné tímy v prostredí neustálych organizačných a technologických premien, f) dokážu vziať na seba riziko, tvorivo riešiť nečakané situácie a vznikajúce problémy. Potenciál na tieto predpoklady mal zistiť výber.

Ako ukazujú prakticky všetci autori názorov na kvality vojenských lídrov, mimoriadny význam má najmä osobná fyzická aj duševná odvaha, tvorivosť a schopnosť rozumne riskovať. Toto si mnohé civilné, akademické, ani vedecké funkcie a teda osobnosti nevyžadujú.

Organizácia vzdelávania a výcviku dôstojníkov

Z organizačného hľadiska koncept navrhoval, že vzdelávanie a výcvik rozhodujúcej väčšiny dôstojníkov pre potreby ozbrojených síl budú realizované na jedinej ustanovizni, ktorá mala vzniknúť podľa návrhu zákona v prípade jeho schválenia pod názvom Národná akadémia obrany. Mala to byť unikátna inštitúcia s unikátnou štruktúrou a sama osebe nemala byť vysokou školou podľa príslušného zákona.
Národná akadémia obrany (NAO) sa mala skladať z dvoch hlavných zložiek: z vysokej školy s názvom Akadémia ozbrojených síl (AOS) a z nevysokoškolskej inštitúcie s názvom Centrum kariérneho rozvoja (CKR). Účelom takejto organizačnej štruktúry bolo dať pod jedného VELITEĽA (za žiadnych okolností nie pod rektora, a už vôbec nie pod taký nezmysel aký sa používal: veliteľ-rektor), zodpovednosť za profesionálny a líderský rozvoj celého profesionálneho dôstojníckeho zboru, od kadetov cez dôstojníckych zástupcov, až po generálov. Obidve inštitúcie by boli maximálne integrované. Poddôstojníci mali mať vlastný systém prípravy.
Už v čase prípravy lobisti, intrigáni, deformátori a nesmierne neosvietení ľudia, ktorí organizovane zabraňovali procesu reformy, lebo ho nepochopili a nechceli pochopiť dosiahli časť svojich zámerov. Pod tieňom slávnej vety docenta práva: „nie je možné zmeniť zákon, lebo to nedovoľuje zákon“ bolo nutné urobiť kompromis a vysokú školu (AOS) oddeliť od vojenskej výcvikovo-vzdelávacej inštitúcie (NAO). Tým neplánovane a v príkrom rozpore s koncepčnými požiadavkami vznikli na jednom dvore dve inštitúcie. Jedna, tá pre rezort menej dôležitá, ba nepodstatná (vysokoškolská), pod vedením rektora. A druhá, tá pre rezort, reformu a zmenu KRITICKY dôležitá, pod vedením kariérne rotujúceho vojaka-bojovníka, veliteľa (maximálne 3 roky vo funkcii).
O pár rokov neskôr tí najprimitívnejší deformátori reformy presvedčili extrémne nekompetentných a nemúdrych politikov, aby výcvik podriadili pod vysokú školu (AOS) a zrušili to, čo bolo KRITICKY dôležité (NAO) nazvanú po maršalovi Andrejovi Hadíkovi. Zatiaľ v histórii samostatného Slovenska to najmenej múdre a najmenej premyslené rozhodnutie so závažnými dôsledkami: dôstojníckym zborom znovu formovaným podľa zdedených princípov, pre zdedené myslenie a nie pre budúce požiadavky.
Nemajme obavy, oni (deformátori) nechápu čo spôsobili, ako hrubo poškodili Slovensko, akú závažnú sabotáž na zníženie obranyschopnosti vlasti spáchali, lebo nechcú. Sú blahoslavení, lebo im podľa biblie bude patriť kráľovstvo nebeské. Aspoň nejaký úžitok. Pod lobistickým tlakom a z dôvodu zdedeného rigidného myslenia v rámci schvaľovacích prvkov teda tento americký model nebolo možné realizovať v pôvodnej verzii. Tým sa vytvorili podmienky na to, aby sme si v budúcnosti osvojili oveľa úspornejší model bez poskytovania vysokoškolského vzdelania na pôde rezortu. Model, ktorý som osobne od začiatku preferoval.
Aj zámerom tejto série blogov je prispieť do eliminácie nepodloženého a nemúdreho sebapodceňovania malých národov. So záujemcami rád rozviniem diskusiu pri pamätníku porážky nafúkanej presily dobových výpalníkov nahnevanými slovensko-uhorskými sedliakmi vo Vozokanoch, najbližšie pred voľbami 16. februára o 11:00, potom každoročne vždy poslednú augustovú nedeľu. Vrátane 30. augusta 2020.
Pokračovanie v nasledujúcej časti.
Ing. Peter ŠVEC, p.s.c., RCDS, plk. gšt. v.v., bývalý ZNGŠ pre operácie, šéf špeciálnych síl a GR sekcie vojenského vzdelávania MO SR

Organizácia vzdelávania a výcviku dôstojníkov

Z organizačného hľadiska koncept navrhoval, že vzdelávanie a výcvik rozhodujúcej väčšiny dôstojníkov pre potreby ozbrojených síl budú realizované na jedinej ustanovizni, ktorá mala vzniknúť podľa návrhu zákona v prípade jeho schválenia pod názvom Národná akadémia obrany. Mala to byť unikátna inštitúcia s unikátnou štruktúrou a sama osebe nemala byť vysokou školou podľa príslušného zákona.

Národná akadémia obrany (NAO) sa mala skladať z dvoch hlavných zložiek: z vysokej školy s názvom Akadémia ozbrojených síl (AOS) a z nevysokoškolskej inštitúcie s názvom Centrum kariérneho rozvoja (CKR). Účelom takejto organizačnej štruktúry bolo dať pod jedného VELITEĽA (za žiadnych okolností nie pod rektora, a už vôbec nie pod taký nezmysel aký sa používal: veliteľ-rektor), zodpovednosť za profesionálny a líderský rozvoj celého profesionálneho dôstojníckeho zboru, od kadetov cez dôstojníckych zástupcov, až po generálov. Obidve inštitúcie by boli maximálne integrované. Poddôstojníci mali mať vlastný systém prípravy.

Už v čase prípravy lobisti, intrigáni, deformátori a nesmierne neosvietení ľudia, ktorí organizovane zabraňovali procesu reformy, lebo ho nepochopili a nechceli pochopiť dosiahli časť svojich zámerov. Pod tieňom slávnej vety docenta práva: „nie je možné zmeniť zákon, lebo to nedovoľuje zákon“ bolo nutné urobiť kompromis a vysokú školu (AOS) oddeliť od vojenskej výcvikovo-vzdelávacej inštitúcie (NAO). Tým neplánovane a v príkrom rozpore s koncepčnými požiadavkami vznikli na jednom dvore dve inštitúcie. Jedna, tá pre rezort menej dôležitá, ba nepodstatná (vysokoškolská), pod vedením rektora. A druhá, tá pre rezort, reformu a zmenu KRITICKY dôležitá, pod vedením kariérne rotujúceho vojaka-bojovníka, veliteľa (maximálne 3 roky vo funkcii).

O pár rokov neskôr tí najprimitívnejší deformátori reformy presvedčili extrémne nekompetentných a nemúdrych politikov, aby výcvik podriadili pod vysokú školu (AOS) a zrušili to, čo bolo KRITICKY dôležité (NAO) nazvanú po maršalovi Andrejovi Hadíkovi. Zatiaľ v histórii samostatného Slovenska to najmenej múdrenajmenej premyslené rozhodnutie so závažnými dôsledkami: dôstojníckym zborom znovu formovaným podľa zdedených princípov, pre zdedené myslenie a nie pre budúce požiadavky.

Nemajme obavy, oni (deformátori) nechápu čo spôsobili, ako hrubo poškodili Slovensko, akú závažnú sabotáž na zníženie obranyschopnosti vlasti spáchali, lebo nechcú. Sú blahoslavení, lebo im podľa biblie bude patriť kráľovstvo nebeské. Aspoň nejaký úžitok. Pod lobistickým tlakom a z dôvodu zdedeného rigidného myslenia v rámci schvaľovacích prvkov teda tento americký model nebolo možné realizovať v pôvodnej verzii. Tým sa vytvorili podmienky na to, aby sme si v budúcnosti osvojili oveľa úspornejší model bez poskytovania vysokoškolského vzdelania na pôde rezortu. Model, ktorý som osobne od začiatku preferoval.

Aj zámerom tejto série blogov je prispieť do eliminácie nepodloženého a nemúdreho sebapodceňovania malých národov. So záujemcami rád rozviniem diskusiu pri pamätníku porážky nafúkanej presily dobových výpalníkov nahnevanými slovensko-uhorskými sedliakmi vo Vozokanoch, najbližšie pred voľbami 16. februára o 11:00, potom každoročne vždy poslednú augustovú nedeľu. Vrátane 30. augusta 2020.

Pokračovanie v nasledujúcej časti.

Ing. Peter ŠVEC, p.s.c., RCDS, plk. gšt. v.v., bývalý ZNGŠ pre operácie, šéf špeciálnych síl a GR sekcie vojenského vzdelávania MO SR

Kto nepozná plány susedných štátov, ten s nimi nemôže uzatvárať spojenectvá: Sun-Tzu. 11.

26.02.2021

Pokračujem 11. časťou z trinástich zo seriálu múdrostí staročínskeho Majstra Sun. Tento originálny autorský preklad z roku 1996 poskytujem pre Inštitút sociálno-ekonomických otázok, pre Armádny magazín v Hlavných správach a pre všetky médiá, presadzujúce slobodu slova, ktoré si ho osvoja. Je určený pre všetkých múdrych vlasti oddaných Slovákov bez ohľadu na [...]

Poznaj nepriateľa a poznaj seba, tvoje víťazstvo nikdy nebude ohrozené: Sun-Tzu. 10. časť.

24.02.2021

Pokračujem 10. časťou z trinástich zo seriálu múdrostí staročínskeho Majstra Sun. Tento originálny autorský preklad z roku 1996 poskytujem pre Inštitút sociálno-ekonomických otázok, pre Armádny magazín v Hlavných správach a pre všetky médiá, presadzujúce slobodu slova, ktoré si ho osvoja. Je určený pre všetkých múdrych vlasti oddaných Slovákov bez ohľadu na [...]

Keď sú vojská nedisciplinované generál nemá autoritu: Sun-Tzu? 9. časť.

22.02.2021

Pokračujem 9. časťou z trinástich zo seriálu múdrostí staročínskeho Majstra Sun. Tento originálny autorský preklad z roku 1996 poskytujem pre Inštitút sociálno-ekonomických otázok, pre Armádny magazín v Hlavných správach a pre všetky médiá, presadzujúce slobodu slova, ktoré si ho osvoja. Je určený pre všetkých múdrych vlasti oddaných Slovákov bez ohľadu na [...]

EÚ / Eurovoľby /

Koľko zarábajú europoslanci? Pôsobenie v EP im prináša tisíce eur aj po odchode do penzie. Aké sú ich právomoci?

03.05.2024 11:49

Europoslanci zastupujú v Bruseli asi 450 miliónov občanov EÚ.

Izrael Gaza vojaci

Bola potvrdená ďalšia vražda rukojemníka v Gaze. Turecko obnoví obchod s Izraelom až v prípade mieru

03.05.2024 11:20

Turecko vo štvrtok zastavilo všetok vývoz a dovoz do a z Izraela s odvolaním sa na "zhoršujúcu sa humanitárnu tragédiu" na palestínskych územiach.

Polícia prehľadáva súdy, bomba

Na bratislavských školách nahlásili bombu. Polícia evakuuje študentov, niektoré rušia vyučovanie

03.05.2024 10:35, aktualizované: 11:32

Výhražný e-mail obdržali vo viacerých školách aj v bratislavskom Starom Meste.

Praha / Policie CZ /

Do českého gymnázia násilne vtrhol neznámy muž, polícia evakuovala študentov

03.05.2024 10:20

Polícia neskôr na Twitteri (X) uviedla, že zadržala podozrivého.

petersvec

Bez nacionalizmu, čiže vlastenectva, je každý politik len príživník z peňazí platcov daní a každý vojak len vešiak na uniformu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 262
Celková čítanosť: 1192313x
Priemerná čítanosť článkov: 4551x

Autor blogu

Kategórie